Measure of the Impact of a STEM-Student-led Course on Privacy Enhancing Technologies for a non-Technical Target Population

Wolf, Gunnar y Miranda, Alejandro (2019): Measure of the Impact of a STEM-Student-led Course on Privacy Enhancing Technologies for a non-Technical Target Population. p.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Descargar (728kB)

Resumen

We present the results of a course on privacy-enhancing technologies (PETs) given by undergraduate students in the group we coordinate to a group of non-technical population, focusing on the attitude changes observed in the participants. This work was done as part of the UNAM/DGAPA/PAPIME PE102718 project, where we aim at explaining in a clear, simple language the need for PETs, dispelling the overwhelming perception that privacy and anonymity are unattainable for the regular user. The presented study is based on three applications of the survey completed by our first cohort.

Tipo de Documento: Artículo
Fecha: 8 Diciembre 2019
Palabras clave: Privacy Enhancing Technologies, Non-technical population
Colecciones: SIN ESPECIFICAR
Clasificación JEL: Z - Otros temas especiales > Z0 - Generalidades > Z00 - Generalidades
Divisiones: SIN ESPECIFICAR
Depositado: 17 Mar 2020 05:27
URI: http://ru.iiec.unam.mx/id/eprint/4959

Acciones (requiere ser usuario registrado)

Editar objeto Editar objeto
RU-Económicas está basado en EPrints 3 el cual es desarrollado por la Escuela de Electrónica y Ciencia de la Computación en la Universidad de Southampton. Más información y créditos del software.
Hecho en México, 2011-2013 © D.R. Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM).
Instituto de Investigaciones Económicas (IIEc). Circuito Maestro Mario de la Cueva s/n, Ciudad de la Investigación en Humanidades, Ciudad Universitaria, C.P. 04510, México, D.F.
Esta página puede ser reproducida con fines no lucrativos, siempre y cuando no se mutile, se cite la fuente completa y su dirección electrónica. De otra forma requiere permiso previo por escrito de la institución.
Las condiciones legales para reproducción de los objetos aquí depositados están disponibles en la la página de políticas de uso.
Créditos | Página de privacidad | Contacto